Sunday, September 27, 2015

About to finish the Technical Course | A terminar o Curso técnico

Dear friends, it's been over two years since I last wrote in this blog. After all this time I actually lost a few blog-managing skills, as I just found I had 40 messages waiting for aproval. I'm so sorry, I will try to answer them as soon as possible.
I'm about to finish my technical lute course, so this semester is devoted to preparing my final recital. A bit too soon if you ask me, but it has to be, as next year I'll be doing mostly lute songs with singers.
In a way, I'm playing some of the most difficult lute pieces ever written, so I'm still a little unsure of myself. Nothing like playing the pieces you studied a year before. But other things happened, like a growing interest in lute making (I spent one month in Portugal with my favourite luthier Orlando Trindade, learning the basics, if I decide to start) and an opportunity to finish my renaissance lute method, now in collaboration with my teacher. We might decide to sell it later. We'll see.
Again, thank you so much to all readers and if you sent any message, we'll talk soon. Luís

(Português)
Querid@s amig@s, passaram mais de dois anos desde que escrevi por última vez neste blog. Após todo este tempo, realmente perdi algumas capacidades de gerenciamento do blog, pois acabei de encontrar 40 mensagens por aprovar. Peço desculpas, tentarei responde-las o mais rápido possível.
Estou a terminar o curso técnico de alaúde, por isso este semestre é dedicado à preparação do meu recital de formatura. Um pouco cedo, se me perguntarem, mas tem de ser, já que para o ano estarei principalmente a acompanhar cantores de lute songs.
De certa maneira, estou agora a tocar algumas das peças de alaúde mais difíceis que já foram escritas, por isso ainda estou um pouco inseguro. Não há nada como tocar as peças que estudámos um ano atrás. Mas outras coisas aconteceram também, como o meu interesse crescente pela construção de alaúdes (passei um mês em Portugal aprendendo o básico com o meu luthier favorito, Orlando Trindade, caso decida começar) e a retomada do trabalho no meu método de alaúde renascentista, agora em colaboração com o meu professor. Talvez possamos decidir vende-lo mais tarde. Vamos ver.
Mais uma vez,  muito obrigado a todos os leitores e se enviou alguma mensagem, falaremos em breve. Luís

No comments:

Post a Comment